Reformdrogist en Praktijk de Regenboog

Voetreflex massage

Geschiedenis
De reflexologie gaat uit van het principe dat op onder andere de voeten en handen reflexzones liggen, die corresponderen met organen, klieren en andere delen van het lichaam. Het is een eeuwenoude geneeswijze, die al lang geleden werd uitgeoefend in Egypte en China. Doel van de therapie is het bereiken van een natuurlijk evenwicht in het lichaam. De therapeut geneest niet, maar ondersteunt en bevordert natuurlijke processen. Er zijn reflexzones voor de spijsvertering, uitscheidingsorganen, lymfevaten, het hormonale systeem, de ademhaling, hart en bloedvaten, zenuwstelsel en het bewegingsapparaat.

Voetreflexmassage een geneeswijze?
Voetreflexmassage is geen geneeswijze, maar helpt te genezen. Het is een techniek die de disbalans van het lichaam herstelt. Door massage, druk en warmtetoevoer kunnen de blokkades die zich in het lichaam gevormd hebben worden opgespoord en behandeld. Door massage en druk op de zones van de verschillende organen zoals deze op de voet geprojecteerd liggen, worden de respectievelijke organen gestimuleerd, dan wel hun overactieve werking afgeremd. Een voetreflexmassage is niet alleen meestal een prettige, maar ook een veilige methode van behandelen.

Geen wondermiddel
Men mag de voetreflexmassage niet als een wondermiddel beschouwen. Het is een uiterst belangrijke aanvulling op onder andere de fysiotherapie en het reguliere medische circuit. Wel is het zo dat bij bepaalde vormen van migraine, constipatie, chronische aandoeningen (zoals astma, hyperventilatie, allerlei soorten van stress, blaasaandoeningen, incontinentie, nierstenen, galstenen en voorhoofdholte-aandoeningen) men met behulp van voetreflexmassage in staat is dergelijke blokkades op te heffen.
Daarentegen is het niet altijd mogelijk om mensen (volledig) te genezen. Er zijn immers ziekten en infecties waarbij genezing uitgesloten is. Met behulp van de voetreflexmassage is men dan hooguit in staat de pijn en de lichamelijke ongemakken wat te verlichten. De liefde en de aandacht voor de mens is nog altijd het meest belangrijk. Immers geest en lichaam werken onafscheidelijk samen...

Reformdrogist de Regenboog / Praktijk de Regenboog

Huis te Landelaan 490
2283 VJ  Rijswijk

Openingstijden: Di t/m Vr 09.00 - 17.30  Za 09.00 - 16.00.

Copyright © 2017. All Rights Reserved.